1394-05-06 11:42
1201
1
18168
عصر فردا انجام می شود:

برگزاری نشست "فرهنگ مقاومت"با حضور سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در هوران

مسئول انجمن نویسندگان گلستان هوران از برگزاری نشست "فرهنگ مقاومت" با حضور سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس عصر فردا چهارشنبه 7 مرداد در مجتمع فرهنگی هوران خبر داد.

به گزارش گلستان ما ؛ انجمن نویسندگان گلستان هوران ، در راستای عرصه جهاد فرهنگی ، چهاردهمین جلسه از سلسله نشست های مطالعاتی شهید اوینی را که بصورت هفتگی عصر فردا برگزار می کند.

غلامعلی نسایی مسئول هوران در گفتگو با گلستان ما اعلام کرد: این هفته ساعت هفت الی هشت عصر چهارشنبه 7 مردادماه  با حضور دکتر سید علی طاهری نماینده گرگان و عضو کمسیون فرهنگی مجلس (سخران جلسه) و همچنین با حضور مجاهدین فرهنگی استان گلستان که شامل: نویسندگان، شاعران، فعالان فرهنگ و ادب ، مقاومت و پایداری است ، این مراسم برگزار می گردد.

نسایی با اشاره به ممحتوای نشست عنوان کرد: بازخوانی کتاب «توسعه و مبانی تمدن غرب» سید مرتضی آوینی که شامل دست‌نوشته های چاپ شده او در یکی از مجلات جهادسازندگی در سال ۱۳۶۵ است. کتابی که هرچند با رویکرد ژورنالیستی و با ارجاع به منابع مختلف گوناگون به نوشته تحریر در آمده است حاوی محورهای متعددی است که بازگو کننده دغدغه‌های نویسنده در آن سالها است.

وی اعلام کرد: مجموعه انجمن نویسندگان گلستان به همین منظور با برگزاری اینگونه نشست های ادبی و فرهنگی نخبگان فرهنگی گلستان را به هم وصل می کند و در یک فضائی آرام در کنار هم می نشاند، دور هم نشسینی نسل امروز انقلاب میتواند آنها را کمی از فضای مجازی زندگی مدرن، این دستمایه تمدن غربی که بر زندگی بشری چیره گشته و آدم ها را از هم دور ساخته به نوعی گفتگوی انسانی رفته رفته در کنار هم شاید به یک رویا تبدیل شود، می شکند و اصحاب فرهنگی را به هم نزدید می کند.

گفتنی است مجموعه هوران بیش از ششصد نفر عضو نخبه فرهنگی دارد و جلسه چهارشنبه قبل نیز با حضور آیت الله قدمی و نخبگان فرهنگی پیرامون سلطه سینمای هالیوود و نقش فیلم، قصه و داستان در هدایت و گمراهی انسان و جامعه برگزار شد.

نشانی هوران : خ شهدا – لاله سیزدهم – سبزه مشهد/ انجمن نویسندگان گلستان هوران   01732265159

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

صفار

سلام، با تشکر از سایت پر مخاطب گلستان ما که به نوعی به فرهنگ مقاومت در گلستان جان بخشید با این ترویج رفته رفته بعد از 30 سال به همان روزهای نخست زندگی فرهنگی و هویتی داریم دست پیدا میکنیم. و با تشکر از مجموعه مردم نهاد انجمن نویسندگان که در حال فراگیر شدن است , و با تشکر از نماینده محترم گرگان جناب دکتر طاهری همه چی عالی است من میام درود بر گلستانی و گلستان ما که به گلستان جان بخشید

0
0
پاسخ
1394-05-06 13:32

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.